Konečne je potvrdená ďalšia vec, ktorú tvrdím už od roku 2011.
(Originál článku si môžeš prečítať tu: http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10553824)
„Ak sa vystavujete zvukovým vzorcom inej reči (a to aj v prípade, že im spočiatku vôbec nerozumiete), môže to byť kľúčom k rýchlemu ovládnutiu cudzieho jazyka, tvrdí výskumník.
Dr. Paul Sulzberger, vedec z Victoria University, sa dopracoval k objavu, keď sa snažil zistiť, prečo mnoho študentov vzdáva výučbu cudzieho jazyka už po niekoľkých dňoch.
Verí, že jeho zistenia môžu prinesú revolúciu do jazykovej výučby.
Vedec zistil, že počúvanie zvukových vzorcov jazyka bolo pre jeho výučbu rozhodujúce, nakoľko vytvára štruktúry v mozgu, vďaka ktorým sa dokážeme učiť nové slová.
„Naša schopnosť naučiť sa nové slová je priamo úmerná tomu, ako často sme boli vystavení jednotlivým kombináciám zvukov, ktoré vytvárajú tieto slová,“ uvádza Dr. Sulzberger. „Nervové tkanivo, potrebné na naučenie sa a pochopenie nového jazyka, sa vyvíja automaticky už len tým, že sme jednoducho vystavení tomuto jazyku – presne takýmto spôsobom sa malé deti učia svoj materinský jazyk.“
Zaujímalo ho, prečo je pre nás ťažké naučiť sa slovíčka v cudzom jazyku, kým v našom rodnom jazyku sa neustále učíme nové slová. Odpoveď našiel v spôsobe, akým mozog vyvíja nervové štruktúry, keď počúvame nové kombinácie zvukov.
„Keď sa snažíme učiť slová v cudzom jazyku, sme vystavení zvukom, pre ktoré nemusíme mať v mozgu žiadnu nervovú odozvu.“
„Študent, ktorý sa snaží naučiť cudzí jazyk, môže mať niekoľko predvytvorených nervových štruktúr, na ktorých môže stavať, aby si zapamätal nové slová.“
Vďaka globalizácii a novým technológiám sme dnes viac vystavení cudzím jazykom.
„Počúvať pesničky, filmy a dokonca aj zahraničné spravodajstvo na internete sú jednoduché spôsoby, ako vystaviť mozog zvukom v cudzom jazyku,“ uzatvára Dr. Sulzberger.”
Takmer žiaden z učiteľov ti nepovie, ako sa máš učiť angličtinu, alebo iný cudzí jazyk predtým, než ťa začne učiť slovíčka a gramatiku. Študenti však nemajú základnú skúsenosť – nemajú jazyk napočúvaný.
O koľko jednoduchšie by bolo učiť sa angličtinu, keby sa angličtinu učil v súlade s modernými poznatkami o mozgu a pamäti a v súlade s tým, ako funguje koncentrácia, ľudská myseľ a ľudská pamäť?
O koľko rýchlejšie by si mohol rozprávať anglicky, ak by si sa najprv naučil, ako sa učiť a mohol sa potom učil angličtinu intenzívnejšie a dlhšie vždy, keď si k nej sadneš.
Ako veľmi by ti mohlo pomôcť, keby si mal systém na učenie angličtiny, ktorý ťa vezme z bodu, kde sa nachádzaš a vždy ti poradí, ako máš postupovať ďalej v súlade s princípmi pamäte?
Zisti viac o tom, ako ti vie toto všetko zabezpečiť Online kurz AngličtinaRýchlo, ktorý som postavil na pamäťových techníkách, modernej technológií a princípoch pamäte.