Odborníci sa domnievajú, že náš mozog využíva pri učení jazykov mentálny slovník aj mentálnu gramatiku. Mentálny „slovník“ ukladá do pamäti zvuky, slová a bežné frázy, zatiaľ čo mentálna „gramatika“ má za úlohu skladanie dlhších slov a viet v reálnom čase, napríklad vytvára dlhšie slovo „išiel“ z kratšieho „ísť“.
Deti dostali test, v ktorom bolo 29 nepravidelných slovies a 29 pravidelných slovies. Použili sa v ňom iba také slovesá, ktorá osemročné deti už poznajú.
Dostali dve vety. V prvej vete bolo sloveso v kontexte a druhá veta obsahovala prázdne políčko, kam mali dopísať minulý čas. Napríklad: Každé ráno idem do školy. Rovnako ako každý deň, včera som ____ do školy.
Deti mali doplniť chýbajúce slovo čo najrýchlejšie a čo najpresnejšie a ich čas bol zaznamenaný. Výsledky následne vedci analyzovali, za účelom zistiť, ktoré slová boli vytiahnuté z „archívu“ a ktoré vytvorené v reálnom čase.
Výsledky ukázali, že u dievčat bola väčšia tendenciu memorovať slová a frázy (používať mentálne slovníky), zatiaľ čo chlapci častejšie zostavovali slová z menších častí (používali mentálnu gramatiku).
„Tieto poznatky by sa dali využiť pri spôsobe, akým prebieha vyučovanie na školách,“ tvrdí Dr. Dyeová, ktorá pracuje v Centre pre výskum lingvistiky a jazykových vied.
Výskumníčka ďalej hovorí: „V rámci štúdie sme zistili, že dievčatá si s ďaleko väčšou pravdepodobnosťou pamätajú formy slov ako išiel, zatiaľ čo chlapci sa oveľa viac spoliehali na svoju mentálnu gramatiku a vytvárali toto slovo z neurčitku ísť. Je to v súlade s predchádzajúcim výskumom, ktorý ukázal rozdiely medzi pohlaviami, ak ide o memorovanie veľkého množstva faktov a udalostí, kde sa dievčatám zjavne darí oveľa viac ako chlapcom.“
Školstvo posudzuje ľudí na talentovaných a netalentovaných, podľa toho, ako zvládajú školský systém výučby. Ale školský systém nie je jediný spôsob, ako sa učiť cudzie jazyky. Je v poriadku, keď sa rôzni ľudia učia inými spôsobmi.
Takmer žiaden z učiteľov ti nepovie, ako sa máš učiť predtým, než ťa začne učiť angličtinu.
O koľko jednoduchšie by bolo učiť sa angličtinu, keby sa angličtinu učil v súlade s modernými poznatkami o mozgu a pamäti a v súlade s tým, ako funguje koncentrácia, ľudská myseľ a ľudská pamäť?
O koľko rýchlejšie by si mohol rozprávať anglicky, ak by si sa najprv naučil, ako sa učiť a mohol sa potom učil angličtinu intenzívnejšie a dlhšie vždy, keď si k nej sadneš.
Ako veľmi by ti mohlo pomôcť, keby si mal systém na učenie angličtiny, ktorý ťa vezme z bodu, kde sa nachádzaš a vždy ti poradí, ako máš postupovať ďalej v súlade s princípmi pamäte?
Zisti viac o tom, ako ti vie toto všetko zabezpečiť Online kurz AngličtinaRýchlo, ktorý som postavil na pamäťových techníkách, modernej technológií a princípoch pamäte.